سوال : ﺑﮩﺖ ﺳﮯ ﻟﻮﮒ ﻗﺮﺁﻥ ﭘﮍﮨﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﭘﮭﺮ ﺍﺱ ﭘﮍﮬﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺣﺼﮧ ﻛﻮ ﻣﯿﺖ ﻛﮯ ﻟﺌﮯ ﺑﺨﺶ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﯿﮟ، ﺗﻮ ﻛﯿﺎ ﺍﺱ ﺳﮯ ﻣﯿﺖ ﻛﻮ ﻓﺎﺋﺪﮦ ﭘﮩﻨﭽﺘﺎ ﮨﮯ؟
جواب : ﺁﯾﺎﺕ ﻭﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﻛﯽ ﺭﻭﺷﻨﯽ ﻣﯿﮟ ۔
ﯾﮧ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﺍﻣﻮﺍﺕ ﻛﻮ ﺍﯾﺼﺎﻝﹺ ﺛﻮﺍﺏ ﻛﮯ ﻧﺎﻡ ﺳﮯ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﮨﮯ، ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺍﮨﻞﹺ ﻋﻠﻢ ﻛﯽ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺁﺭﺍﺈ ﮨﯿﮟ ۔ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺍﺧﺘﻼﻑ کا منشا ﯾﮧ ﮨﮯ ﻛﮧ : ﻗﺮﺁﻥ ﻛﺮﯾﻢ ﻣﯿﮟ ﺑﮩﺖ ﺳﯽ ﺍﯾﺴﯽ ﺁﯾﺎﺕ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﺛﻮﺍﺏ ﻭﻋﻘﺎﺏ ﻣﯿﮟ الله ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻛﮯ ﻃﺮﯾﻘﮯ ﻛﯽ ﻭﺿﺎﺣﺖ ﻛﺮﺗﯽ ﮨﯿﮟ، ﺍﻭﺭ ﻛﭽﮫ ﺁﯾﺎﺕ ﺍﯾﺴﯽ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﮔﻨﺎﮨﻮﮞ ﻛﻮ ﻧﯿﻜﯿﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻛﺮﺩﯾﻨﮯ ﭘﺮ ﺑﮭﯽ ﺩﻻﻟﺖ ﻛﺮﺗﯽ ﮨﯿﮟ ۔ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺑﮩﺖ ﺳﯽ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﺑﮭﯽ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﺻﺮﺍﺣﺘﺎﹰ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﭘﺮ ﺩﻻﻟﺖ ﻛﺮﺗﯽ ﮨﯿﮟ ﻛﮧ ﺍﻭﻻﺩ ﺍﮔﺮ ﺍﭘﻨﮯ ﻓﻮﺕ ﺷﺪﮦ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﻛﯽ ﺟﺎﻧﺐ ﺳﮯ ﺻﺪﻗﮧ ﻭﺧﯿﺮﺍﺕ ﻛﺮﯾﮟ، ﯾﺎ ﺭﻭﺯﮦ ﺭﻛﮭﯿﮟ ﯾﺎ ﺣﺞ ﻛﺮﯾﮟ ﺗﻮ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﻛﻮ ﺍﺱ ﺳﮯ ﻓﺎﺋﺪﮦ ﭘﮩﻨﭽﺘﺎ ﮨﮯ ۔
ﺟﺰﺍ ﻭﺳﺰﺍ ﻣﯿﮟ ﺳﻨﺖ ﺍﻟﮩﯿﮧ ﭘﺮ ﻣﻨﺪﺭﺟﮧ ﺫﯾﻞ ﺁﯾﺎﺕ ﺩﻻﻟﺖ ﻛﺮﺗﯽ ﮨﯿﮟ :
ﺇ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَعَلَيْهَا مَا اكْتَسَبَتْ ﺆ [ ﺍﻟﺒﻘﺮﺉ:٢٨٦ ] (ﺟﻮ ﻧﯿﻜﯽ ﻭﮦ (ﮨﺮ ﻧﻔﺲ) ﻛﺮﮮ ﻭﮦ ﺍﺱ ﻛﮯ ﻟﺌﮯ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺟﻮ ﺑﺮﺍﺋﯽ ﻭﮦ ﻛﺮﮮ ﻭﮦ ﺍﺱ ﭘﺮ ﮨﮯ)، ﺇ قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاهَا وَقَدْ خَابَ مَنْ دَسَّاهَا ﺆ [ ﺍﻟﺸﻤﺲ:٩-١٠ ] (ﺟﺲ ﻧﮯ ﺍﺳﮯ (ﺍﭘﻨﮯ ﻧﻔﺲ ﻛﻮ)ﭘﺎﻙ ﻛﯿﺎ ﻭﮦ کاﻣﯿﺎﺏ ﮨﻮﺍ - ﺍﻭﺭ ﺟﺲ ﻧﮯ ﺍﺳﮯ ﺧﺎﻙ ﻣﯿﮟ ﻣﻼﺩﯾﺎ ﻭﮦ ﻧﺎکاﻡ ﮨﻮﺍ)، ﺇ إِلَّا مَنْ تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ عَمَلًا صَالِحًا فَأُولَئِكَ يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ ﺆ [ ﺍﻟﻔﺮﻗﺎﻥ:٧٠ ] (ﺳﻮﺍﺋﮯ ﺍﻥ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﻛﮯ ﺟﻮ ﺗﻮﺑﮧ ﻛﺮﯾﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﻻﺋﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻧﯿﻚ کاﻡ ﻛﺮﯾﮟ، ﺍﯾﺴﮯ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﻛﮯ ﮔﻨﺎﮨﻮﮞ ﻛﻮ ﺍﹴ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻧﯿﻜﯿﻮﮞ ﺳﮯ ﺑﺪﻝ ﺩﯾﺘﺎ ﮨﮯ)، ﺇ أَفَرَأَيْتَ الَّذِي تَوَلَّى وَأَعْطَى قَلِيلًا وَأَكْدَى أَعِنْدَهُ عِلْمُ الْغَيْبِ فَهُوَ يَرَى أَمْ لَمْ يُنَبَّأْ بِمَا فِي صُحُفِ مُوسَى وَإِبْرَاهِيمَ الَّذِي وَفَّى أَلَّا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى وَأَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى وَأَنَّ سَعْيَهُ سَوْفَ يُرَى ثُمَّ يُجْزَاهُ الْجَزَاءَ الْأَوْفَى ﺆ [ ﺍﻟﻨﺠﻢ:٣٣-٤١ ] (ﻛﯿﺎ ﺁﭖ ﻧﮯ ﺍﺳﮯ ﺩﯾﻜﮭﺎ ﺟﺲ ﻧﮯ ﻣﻨﮧ ﻣﻮﮌﻟﯿﺎ۔ ﺍﻭﺭ ﺑﮩﺖ ﻛﻢ ﺩﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﮨﺎﺗﮫ ﺭﻭﻙ ﻟﯿﺎ۔ ﻛﯿﺎ ﺍﺳﮯ ﻋﻠﻢﹺ ﻏﯿﺐ ﮨﮯﻛﮧ ﻭﮦ (ﺳﺐ ﻛﭽﮫ) ﺩﯾﻜﮫ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ۔ ﻛﯿﺎ ﺍﺳﮯ ﺍﺱ ﭼﯿﺰ ﻛﯽ ﺧﺒﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯼ ﮔﺌﯽ ﺟﻮ ﻣﻮﺳﯽ علیہ اسلا م ﻛﮯ ﺍﻭﺭ ﻭﻓﺎﺩﺍﺭ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢعلیہ اسلا م ﻛﮯ ﺻﺤﯿﻔﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺗﮭﯽ۔ ﻛﮧ ﻛﻮﺋﯽ ﺷﺨﺺ ﻛﺴﯽ ﺩﻭﺳﺮﮮ کاﺑﻮﺟﮫ ﻧﮧ ﺍﭨﮭﺎﺋﮯ ﮔﺎ۔ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﻛﮧ ﮨﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻛﮯ ﻟﺌﮯ ﺻﺮﻑ ﻭﮨﯽ ﮨﮯ ﺟﺲ ﻛﯽ ﻛﻮﺷﺶ ﺧﻮ ﺍﺱ ﻧﮯ ﻛﯽ۔ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﻛﮧ ﺍﺱ ﻛﯽ ﻛﻮﺷﺶ ﻋﻨﻘﺮﯾﺐ ﺩﯾﻜﮭﯽ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﯽ۔ ﭘﮭﺮ ﺍﺳﮯ ﭘﻮﺭﺍ ﭘﻮﺭﺍ ﺑﺪﻟﮧ ﺩﯾﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ) ۔ ﯾﮧ ﻣﺬﻛﻮﺭﮦ ﺁﯾﺎﺕ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﻛﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺁﯾﺘﯿﮟ ﺍﻥ ﺳﺐ ﺳﮯ ﯾﮧ ﻣﻌﻨﯽ ﻇﺎﮨﺮ ﮨﮯ ﻛﮧ ﮨﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺻﺮﻑ ﺍﭘﻨﯽ ﺫﺍﺗﯽ ﻛﻮﺷﺶ ﺍﻭﺭ ﻋﻤﻞ ﺳﮯ ﮨﯽ ﻓﺎﺋﺪﮦ ﺍﭨﮭﺎ ﺳﻜﺘﺎ ﮨﮯ ﺟﺴﮯ ﺍﺱ ﻧﮯ ﻧﯿﻚ ﻧﯿﺘﯽ ﻛﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺧﺎﻟﺼﺘﺎﹰ ﺍﹴ ﻛﮯ ﻟﺌﮯ ﻛﯿﺎ ﮨﻮ ۔
ﻣﮕﺮ ﺍﺱ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﭘﺮ ﺟﺘﻨﯽ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﮨﯿﮟ ﺍﻥ ﺳﺐ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﻚ ﮨﯽ ﺳﻮﺍﻝ کا ﺟﻮﺍﺏ ﮨﮯ ، ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﮨﮯ : ﺳﺎﺋﻞ ﻧﮯ ﺟﺐ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﻛﯿﺎ ﻛﮧ : ﺍﮔﺮ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﮯ ﻓﻮﺕ ﺷﺪﮦ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﻛﯽ ﺟﺎﻧﺐ ﺳﮯ ﺭﻭﺯﮦ ﺭﻛﮭﻮﮞ ، ﯾﺎ ﺻﺪﻗﮧ ﻛﺮﻭﮞ ﯾﺎ ﺣﺞ ﻛﺮﻭﮞ ﺗﻮ ﻛﯿﺎ ﻣﯿﺮﮮ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﻛﻮ ﺍﺱ ﺳﮯ ﻓﺎﺋﺪﮦ ﮨﻮﮔﺎ؟ ﺗﻮ ﺁﭖکا ﺟﻮﺍﺏ ﺗﮭﺎ : ﮨﺎﮞ، ﺍﯾﺴﺎ ﻛﺮﻧﺎ ﺍﻥ ﻛﻮ ﻓﺎﺋﺪﮦ ﺩﮮ ﮔﺎ ۔
ﺍﻥ ﺁﯾﺎﺕ ﺍﻭﺭ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﻛﮯ ﺗﻨﺎﻇﺮ ﻣﯿﮟ ﺍﮨﻞﹺ ﻋﻠﻢ ﻛﯽ ﺁﺭﺍﺈ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﮨﻮﮔﺌﯿﮟ : - ﺍﯾﻚ ﮔﺮﻭﮦ ﻧﮯ ﺳﻤﺠﮭﺎ ﻛﮧ ﺁﯾﺎﺕ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﻛﺮﻧﮯ ﻛﻮ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﭘﺮ ﻣﻘﺪﻡ ﻛﯿﺎ ﺟﺎﻧﺎ ﭼﺎﮨﺌﮯ، ﺍﻭﺭ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺍﺗﻨﯽ ﻗﻮﺕ ﻧﮩﯿﮟ ﻛﮧ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺁﯾﺎﺕ ﭘﺮ ﺑﺎﻻﺩﺳﺘﯽ ﺣﺎﺻﻞ ﮨﻮ، ﺍﻭﺭ ﺍﺳﯽ ﻛﮯ ﭘﯿﺶﹺ ﻧﻈﺮ ﺍﻥ ﻛﯽ ﺭﺍﺋﮯ ﯾﮧ ﮨﮯ ﻛﮧ ﻛﻮﺋﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻛﺴﯽ ﻏﯿﺮ ﻛﮯ ﻋﻤﻞ ﺳﮯ ﻧﻔﻊ ﻧﮩﯿﮟ ﺍﭨﮭﺎ ﺳﻜﺘﺎ، ﻋﻤﻞ ﭼﺎﮨﮯ ﻛﭽﮫ ﺑﮭﯽ ﮨﻮ، ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﻏﯿﺮ ﭼﺎﮨﮯ ﻛﻮﺋﯽ ﺑﮭﯽ ﮨﻮ ۔
جواب : ﺁﯾﺎﺕ ﻭﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﻛﯽ ﺭﻭﺷﻨﯽ ﻣﯿﮟ ۔
ﯾﮧ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﺍﻣﻮﺍﺕ ﻛﻮ ﺍﯾﺼﺎﻝﹺ ﺛﻮﺍﺏ ﻛﮯ ﻧﺎﻡ ﺳﮯ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﮨﮯ، ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺍﮨﻞﹺ ﻋﻠﻢ ﻛﯽ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺁﺭﺍﺈ ﮨﯿﮟ ۔ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺍﺧﺘﻼﻑ کا منشا ﯾﮧ ﮨﮯ ﻛﮧ : ﻗﺮﺁﻥ ﻛﺮﯾﻢ ﻣﯿﮟ ﺑﮩﺖ ﺳﯽ ﺍﯾﺴﯽ ﺁﯾﺎﺕ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﺛﻮﺍﺏ ﻭﻋﻘﺎﺏ ﻣﯿﮟ الله ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻛﮯ ﻃﺮﯾﻘﮯ ﻛﯽ ﻭﺿﺎﺣﺖ ﻛﺮﺗﯽ ﮨﯿﮟ، ﺍﻭﺭ ﻛﭽﮫ ﺁﯾﺎﺕ ﺍﯾﺴﯽ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﮔﻨﺎﮨﻮﮞ ﻛﻮ ﻧﯿﻜﯿﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻛﺮﺩﯾﻨﮯ ﭘﺮ ﺑﮭﯽ ﺩﻻﻟﺖ ﻛﺮﺗﯽ ﮨﯿﮟ ۔ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺑﮩﺖ ﺳﯽ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﺑﮭﯽ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﺻﺮﺍﺣﺘﺎﹰ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﭘﺮ ﺩﻻﻟﺖ ﻛﺮﺗﯽ ﮨﯿﮟ ﻛﮧ ﺍﻭﻻﺩ ﺍﮔﺮ ﺍﭘﻨﮯ ﻓﻮﺕ ﺷﺪﮦ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﻛﯽ ﺟﺎﻧﺐ ﺳﮯ ﺻﺪﻗﮧ ﻭﺧﯿﺮﺍﺕ ﻛﺮﯾﮟ، ﯾﺎ ﺭﻭﺯﮦ ﺭﻛﮭﯿﮟ ﯾﺎ ﺣﺞ ﻛﺮﯾﮟ ﺗﻮ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﻛﻮ ﺍﺱ ﺳﮯ ﻓﺎﺋﺪﮦ ﭘﮩﻨﭽﺘﺎ ﮨﮯ ۔
ﺟﺰﺍ ﻭﺳﺰﺍ ﻣﯿﮟ ﺳﻨﺖ ﺍﻟﮩﯿﮧ ﭘﺮ ﻣﻨﺪﺭﺟﮧ ﺫﯾﻞ ﺁﯾﺎﺕ ﺩﻻﻟﺖ ﻛﺮﺗﯽ ﮨﯿﮟ :
ﺇ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَعَلَيْهَا مَا اكْتَسَبَتْ ﺆ [ ﺍﻟﺒﻘﺮﺉ:٢٨٦ ] (ﺟﻮ ﻧﯿﻜﯽ ﻭﮦ (ﮨﺮ ﻧﻔﺲ) ﻛﺮﮮ ﻭﮦ ﺍﺱ ﻛﮯ ﻟﺌﮯ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺟﻮ ﺑﺮﺍﺋﯽ ﻭﮦ ﻛﺮﮮ ﻭﮦ ﺍﺱ ﭘﺮ ﮨﮯ)، ﺇ قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاهَا وَقَدْ خَابَ مَنْ دَسَّاهَا ﺆ [ ﺍﻟﺸﻤﺲ:٩-١٠ ] (ﺟﺲ ﻧﮯ ﺍﺳﮯ (ﺍﭘﻨﮯ ﻧﻔﺲ ﻛﻮ)ﭘﺎﻙ ﻛﯿﺎ ﻭﮦ کاﻣﯿﺎﺏ ﮨﻮﺍ - ﺍﻭﺭ ﺟﺲ ﻧﮯ ﺍﺳﮯ ﺧﺎﻙ ﻣﯿﮟ ﻣﻼﺩﯾﺎ ﻭﮦ ﻧﺎکاﻡ ﮨﻮﺍ)، ﺇ إِلَّا مَنْ تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ عَمَلًا صَالِحًا فَأُولَئِكَ يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ ﺆ [ ﺍﻟﻔﺮﻗﺎﻥ:٧٠ ] (ﺳﻮﺍﺋﮯ ﺍﻥ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﻛﮯ ﺟﻮ ﺗﻮﺑﮧ ﻛﺮﯾﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﻻﺋﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻧﯿﻚ کاﻡ ﻛﺮﯾﮟ، ﺍﯾﺴﮯ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﻛﮯ ﮔﻨﺎﮨﻮﮞ ﻛﻮ ﺍﹴ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻧﯿﻜﯿﻮﮞ ﺳﮯ ﺑﺪﻝ ﺩﯾﺘﺎ ﮨﮯ)، ﺇ أَفَرَأَيْتَ الَّذِي تَوَلَّى وَأَعْطَى قَلِيلًا وَأَكْدَى أَعِنْدَهُ عِلْمُ الْغَيْبِ فَهُوَ يَرَى أَمْ لَمْ يُنَبَّأْ بِمَا فِي صُحُفِ مُوسَى وَإِبْرَاهِيمَ الَّذِي وَفَّى أَلَّا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى وَأَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى وَأَنَّ سَعْيَهُ سَوْفَ يُرَى ثُمَّ يُجْزَاهُ الْجَزَاءَ الْأَوْفَى ﺆ [ ﺍﻟﻨﺠﻢ:٣٣-٤١ ] (ﻛﯿﺎ ﺁﭖ ﻧﮯ ﺍﺳﮯ ﺩﯾﻜﮭﺎ ﺟﺲ ﻧﮯ ﻣﻨﮧ ﻣﻮﮌﻟﯿﺎ۔ ﺍﻭﺭ ﺑﮩﺖ ﻛﻢ ﺩﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﮨﺎﺗﮫ ﺭﻭﻙ ﻟﯿﺎ۔ ﻛﯿﺎ ﺍﺳﮯ ﻋﻠﻢﹺ ﻏﯿﺐ ﮨﮯﻛﮧ ﻭﮦ (ﺳﺐ ﻛﭽﮫ) ﺩﯾﻜﮫ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ۔ ﻛﯿﺎ ﺍﺳﮯ ﺍﺱ ﭼﯿﺰ ﻛﯽ ﺧﺒﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯼ ﮔﺌﯽ ﺟﻮ ﻣﻮﺳﯽ علیہ اسلا م ﻛﮯ ﺍﻭﺭ ﻭﻓﺎﺩﺍﺭ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢعلیہ اسلا م ﻛﮯ ﺻﺤﯿﻔﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺗﮭﯽ۔ ﻛﮧ ﻛﻮﺋﯽ ﺷﺨﺺ ﻛﺴﯽ ﺩﻭﺳﺮﮮ کاﺑﻮﺟﮫ ﻧﮧ ﺍﭨﮭﺎﺋﮯ ﮔﺎ۔ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﻛﮧ ﮨﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻛﮯ ﻟﺌﮯ ﺻﺮﻑ ﻭﮨﯽ ﮨﮯ ﺟﺲ ﻛﯽ ﻛﻮﺷﺶ ﺧﻮ ﺍﺱ ﻧﮯ ﻛﯽ۔ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﻛﮧ ﺍﺱ ﻛﯽ ﻛﻮﺷﺶ ﻋﻨﻘﺮﯾﺐ ﺩﯾﻜﮭﯽ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﯽ۔ ﭘﮭﺮ ﺍﺳﮯ ﭘﻮﺭﺍ ﭘﻮﺭﺍ ﺑﺪﻟﮧ ﺩﯾﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ) ۔ ﯾﮧ ﻣﺬﻛﻮﺭﮦ ﺁﯾﺎﺕ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﻛﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺁﯾﺘﯿﮟ ﺍﻥ ﺳﺐ ﺳﮯ ﯾﮧ ﻣﻌﻨﯽ ﻇﺎﮨﺮ ﮨﮯ ﻛﮧ ﮨﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺻﺮﻑ ﺍﭘﻨﯽ ﺫﺍﺗﯽ ﻛﻮﺷﺶ ﺍﻭﺭ ﻋﻤﻞ ﺳﮯ ﮨﯽ ﻓﺎﺋﺪﮦ ﺍﭨﮭﺎ ﺳﻜﺘﺎ ﮨﮯ ﺟﺴﮯ ﺍﺱ ﻧﮯ ﻧﯿﻚ ﻧﯿﺘﯽ ﻛﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺧﺎﻟﺼﺘﺎﹰ ﺍﹴ ﻛﮯ ﻟﺌﮯ ﻛﯿﺎ ﮨﻮ ۔
ﻣﮕﺮ ﺍﺱ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﭘﺮ ﺟﺘﻨﯽ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﮨﯿﮟ ﺍﻥ ﺳﺐ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﻚ ﮨﯽ ﺳﻮﺍﻝ کا ﺟﻮﺍﺏ ﮨﮯ ، ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﮨﮯ : ﺳﺎﺋﻞ ﻧﮯ ﺟﺐ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﻛﯿﺎ ﻛﮧ : ﺍﮔﺮ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﮯ ﻓﻮﺕ ﺷﺪﮦ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﻛﯽ ﺟﺎﻧﺐ ﺳﮯ ﺭﻭﺯﮦ ﺭﻛﮭﻮﮞ ، ﯾﺎ ﺻﺪﻗﮧ ﻛﺮﻭﮞ ﯾﺎ ﺣﺞ ﻛﺮﻭﮞ ﺗﻮ ﻛﯿﺎ ﻣﯿﺮﮮ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﻛﻮ ﺍﺱ ﺳﮯ ﻓﺎﺋﺪﮦ ﮨﻮﮔﺎ؟ ﺗﻮ ﺁﭖکا ﺟﻮﺍﺏ ﺗﮭﺎ : ﮨﺎﮞ، ﺍﯾﺴﺎ ﻛﺮﻧﺎ ﺍﻥ ﻛﻮ ﻓﺎﺋﺪﮦ ﺩﮮ ﮔﺎ ۔
ﺍﻥ ﺁﯾﺎﺕ ﺍﻭﺭ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﻛﮯ ﺗﻨﺎﻇﺮ ﻣﯿﮟ ﺍﮨﻞﹺ ﻋﻠﻢ ﻛﯽ ﺁﺭﺍﺈ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﮨﻮﮔﺌﯿﮟ : - ﺍﯾﻚ ﮔﺮﻭﮦ ﻧﮯ ﺳﻤﺠﮭﺎ ﻛﮧ ﺁﯾﺎﺕ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﻛﺮﻧﮯ ﻛﻮ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﭘﺮ ﻣﻘﺪﻡ ﻛﯿﺎ ﺟﺎﻧﺎ ﭼﺎﮨﺌﮯ، ﺍﻭﺭ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺍﺗﻨﯽ ﻗﻮﺕ ﻧﮩﯿﮟ ﻛﮧ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺁﯾﺎﺕ ﭘﺮ ﺑﺎﻻﺩﺳﺘﯽ ﺣﺎﺻﻞ ﮨﻮ، ﺍﻭﺭ ﺍﺳﯽ ﻛﮯ ﭘﯿﺶﹺ ﻧﻈﺮ ﺍﻥ ﻛﯽ ﺭﺍﺋﮯ ﯾﮧ ﮨﮯ ﻛﮧ ﻛﻮﺋﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻛﺴﯽ ﻏﯿﺮ ﻛﮯ ﻋﻤﻞ ﺳﮯ ﻧﻔﻊ ﻧﮩﯿﮟ ﺍﭨﮭﺎ ﺳﻜﺘﺎ، ﻋﻤﻞ ﭼﺎﮨﮯ ﻛﭽﮫ ﺑﮭﯽ ﮨﻮ، ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﻏﯿﺮ ﭼﺎﮨﮯ ﻛﻮﺋﯽ ﺑﮭﯽ ﮨﻮ ۔